2006-10-30

Az Európai Szabadalmi Hivatal eredetiségi díjasa a HUNAGI Hallgatói és Diák Tagozat meghívott tagja, Gilyén András

Az Eredetiségi díj átadása Stockholmban 2006. szeptemberében. Kép: Gilyén András jóvoltából, HUNAGI fotógyűjtemény, 2006
Mobilos iránytű - a Magyar Innovációs Szövetség idei országos ifjúsági tudományos és innovációs versenyének első díjasa Gilyén András
A nyertes a budapesti Szent Margit Gimnázium 12. osztályos tanulója. Bemutatkozásként írja:
"1988 Július 2.-án születtem Budapesten. Az általános iskola első hat évét 1994 és 2000 között a budapesti Don Bosco Katolikus Általános Iskolában végeztem. 2000-ben felvettek a budapesti Szent Margit Gimnáziumba, ahova jelenleg is járok, mint végzős diák.
Mindig is érdekeltek a természettudományok, és a gimnáziumi évek során az érdeklődésem egyre nőtt. Minden évben matematika és fizika versenyekre mentem. Két évvel ezelőtt első díjat nyertem az országos Arany Dániel Matematika Versenyen. Tavaly bekerültem fizika OKTV döntőjébe, ahol 25. helyezett lettem.
Iskolánk diákkörének az “Indukció Tudományos Diákkör”-nek (
http://itdk.uw.hu) az alapító tagja vagyok, és jelenlegi elnöke is. Ma már ez a diákkör egyike az ország 3 legjobb gimnáziumi diákkörének. Az elmúlt 3 évben mindig tartottam előadásokat az iskolánk Szent Margit napján: “Egyszerű gépek és csigák”, “Tökéletes számok” és “A szépség és a matematika” címmel. 2005-ben 2. díjat nyertem az íves makaróni hidammal iskolánk fizikai kísérleti és bemutató eszköz versenyén.

2006 júniusában “Mobilos iránytű” című munkám első díjban részesült a Magyar Innovációs Szövetség által megrendezett 15. Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Versenyen. Ezzel a díjjal lehetőséget kaptam, hogy részt vehessek a 18. Fiatal Tudósok Európai Uniós Versenyén, amelyet idén Stockholmban rendeztek meg, és ahol az Európai Szabadalmi Hivatal eredetiségért odaítélt díját kaptam 2006 szeptemberében. "
Ahogy ez az október 25-i Térinformatika az oktatásban országos konferencián elhangzott, Gilyén András meghívást nyert a HUNAGI Hallgatói és Diák Tagozatába, amelynek immáron - második középiskolás diákként - 47. tagja. A térinformatika egyik lényege a tájékozódást elősegítő szolgáltatások elterjesztése. A mobil telefonia, a helyfüggő szolgáltatások rohamosan erősödő piacán ennek az innovatív terméknek szép jövőt kívánunk, a megérdemelt sikerhez gratulálunk!

2 megjegyzés:

  1. Névtelen7:12 du.

    Szép, szép, csak kár hogy ezt már egy Dana Peters nevű úriember már kicsit régebben
    kitalálta:

    http://www.qcontinuum.org/compass/index.htm

    VálaszTörlés
  2. Névtelen7:14 du.

    Milyen igaz... A szolgáltatóm reklámozza ezt a verziót, igaz a wap portáljukon hiába kerestem a megadott helyen. Nincs fent. Szerintem Peters verziója sokoldalú és jól használható, annak ellenére hogy angol nyelvű. Azért örüljünk a magyar sikernek. Hajrá Gilyén András!

    VálaszTörlés