2011-10-19

Középpontban: a tömegközlekedés fejlesztésének ITS alapú új irányai


Miskolc megyei jogú város alpolgármestere, Pflieger Péter megnyitó köszöntője után az Európai Bizottság Közlekedési Főigazgatóságának ( DG Mobility and Transport - DG MOVE) tanácsadója Dirk Van Vreckem adott áttekintést az EU 2020 Stratégiához kötődő közlekedési szakterület közép és hosszútávú célkitűzáseiről. 
A hazai kormányzat részéről az NFM Közlekedési Infrastruktúra főosztály szakmai tanácsadója Gecse Gergely a sikeres magyar elnökség  eredményei között szólt  az EU Galileo program kormányzati ellenőrzésű szolgáltatások (PRS ) szabályairól szóló határozat-tervezet  első olvasatos elfogadásáról és kitért az EU Közlekedéspolitikai Fehér Könyv magyar vonatkozásaira, az ezzel kapcsolatos kihívásokra.
A BKK stratégiai fejlesztési igazgatója a budapesti fejlesztésekről számolt be: utastájékoztató információs rendszer, műholdas helymeghatározáson alapuló járműfedélzeti rendszer, internetes kijelzés, tömegközlekedési infrastruktúrafejlesztés beleértve az elektronikus jegy bevezetését, a járműpark megújítását, az alternatív energiaforrású eszközöket
Magát az ATTAC projektet Soós Gergely, a Miskolc-Holding Zrt gazdaságfejlesztési irodavezetője mutatta be.
A Southeast Europe Transnational Cooperation Program menedzsmentje részéről kitértek a lehetőségek igénybevételével kapcsolatos, a várakozástól elmaradó érdeklődés, kezdeményezés esetleges okaira de kiemelték az előrehaladást az elérhetőségre fókuszló projektek szép számára és jelentőségére. A követő előadások között említendők a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatások Közalapítvány munkatársának előadása az életciklus szemléletű megközelítésről az adott kontextusban, majd az EU START Interreg projektjét (Connecting people and places across Europe) mutatták be különös tekintettel az Integra megvalósítására. A projekt záróeseményére október 27-28-án kerül sor Lisszabonban. Manos Vougioukas a  Flipper Interreg IVC  FTS (rugalmas közlekedésszolgáltatás) ismérveit és megvalósított rendszeréről beszélt. Jó gyakorlatok között szólt Ring 'n Ride, Dial-a-Bus megvalósításokról, és ismertette a Flipper projekt ( 7 ország 11 partner, befejezés: 2011 szeptember) célkitűzéseit az elvégzett megvalósíthatósági vizsgálatokat és 6 mintaalkalmazást. Manchesterben például a demand-responsive-transport DRT 64%-o költségmegtakarítást eredményezett. A projekt hat területen ért el jó gyakorlatnak számító eredményt. Ezek összefoglalása a START projekt zárókonferenciáján irészletesen ismertetésre kerül és a honlapról letölthető. Az LG regioális irodájától az okoskártya-alapú egységes tömegközlekedési jegyvásárlás (tranzakció) megvalósításáról adott számot a napi 36 millió tranzakciós szöuli jó gyakorlat példáján. A kártyát egyszer kell megvásárolni, attól kezdve csak tranzakciókról van szó.
Összességében elmondható, hogy a tématerület korszerű megoldásaiban integráltan megvalósul a helyzetadatok kezelése, kezelhetősége is, új alkalmazások lehetőségét is biztosítva (Helyzeti, területi, útvonal és időbeli elemzések, optimalizálás).
A szervezés elsőrangú volt, az előadások a projekt honlapjáról letölthetőek lesznek. A projektképviselő Surányi Beatrix a HUNAGI 3. Konferenciáján való részvételüket jó lehetőségnek tartja. Erről egyeztet majd Soós Gergely projektvezetővel majd írásban is visszajeleznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése