2012-05-14

A kanadai természeti erőforrások minisztere nyitotta meg a GGC 2012 konferenciát.

Joe Oliver, NRC miniszter. Kép: HUNAGI, 2012.
A mai reggel a hivatalos megnyitó előtt a GSDI szakbizottságok tartottak másfél órás műhelyeket. Magam a Delfti Műegyetem szakemberei által vezetett Legal & Socio-econ Bizottság ülésén vettem részt ahol a licencmodellek sajátosságait tekintette át közel 20 szakember (egyetemek és cégek részéről, de az ENSZ főtitkár Irodája és a kanadai szövetségi kormány (NRC) és Viktória állam (Ausztrália) kormánya is képviselve volt). Ausztrália és Újzéland a Creative Commons modelt használja, de figyelemreméltó fejlődés van Indonéziában és Malájföldön is. A HUNAGI részéről a queenslandi árvízi szükséghelyzet idején a model gyakorlati alkalmazhatóságára kérdeztem rá (ez máig vita tárgyát képezi ott)  majd ismertettem a LAPSI budapest Licencműhely és a júliusi projekt torinói zárótalálkozó eredményeinek elérhetőségét. (Sajnos a szokatlanul erős légkondicionálás, vagy már előzőleg, a repülőn való fertőzés összeszedése miatt belázasodtam és berekedtem, ami a holnap reggeli előadás megtarthatóságát is veszélyeztetheti.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése