Oldalak

2014-06-24

HUNAGI az IT Business Klub mai ülésén


Elektromobilitás - 'green cars'
Előadók:
Ungár János, a Magyar Elektromobilitás Szövetség alelnöke és az Emobility Solutions ügyvezetője
Reizer Levente, elektromosautó-termékmenedzser, Nissan Sales CEE
Helyszín: Magyar Tudományos Akadémia
Időpont: 2014. június 24. 
A szervező és moderátor Sziebig Anna ügyvezető,
főszerkesztő 'board' IT Business, Ungár János és Reizer Levente
A Magyar Elektromobilitás Szövetség bemutatása során megtudhattuk, miért került az elektromobilitás a gyújtópontba, megismerhettük a légszennyezés-kibocsájtás források szerinti százalékos megoszlását, az emobilitás elterjedésének ösztönzőit, az infokommunikációs területet érintő kihívásokat (hozzáférés, foglalás, parkolás, elszámolás, roaming, GPS navigáció/TMC, felhasználó -jármű-töltő POI, megújulók, smart töltés, tárolás,  induktív töltés, szabványok). Nos a felsoroltak túlnyomó része térinformatikai technológiák alkalmazását igényli. Az előadást egy Google Self-driving Car video zárta. A második előadás a Nissan Leaf alső középkategóriás elektromos autót mutatta be. Augusztus végére már 13 villámtöltő lesz Magyarországon (30 perc alatt tölt fel 80%-ra). Az év autója lett Japánban, majd Európában, míg 2013-ban a Globális Év Autója címet is elnyerte. Kiderült, hogy az IBM is üzemeltet egy smart töltő állomást, Számos üzemszerű megoldással rendelkeznek (IRL, CH, DE, DK), ezeket az itthoni környezetben is tudják tesztelni. Az ELMŰ már hat Nissan Leaf-et alkalmaz hálózati szemlére puttonyos kocsiként. A kocsik ingyenesen tölthetők a köztöltőkön. Várható, hogy 2020-ra az új autó eladások 20 %-a már elektromos autó lesz. A fejlődést az EU fejlesztési politikája is segíti. Az USA-ban a Tesla autók már 400 km megtételére alkalmasak, igaz magasabb árszegmensben. A Nissan Leaf  már kapható hazánkban (mintegy 9 M Ft), vetélytársa várhatóan hamarosan itthon is debütáló BMW i3 lesz.
Az elhangzott előadásokat követően a kérdések és feleletek félórájában a kötöttpályás közlekedés, a járműflotta szolgáltatók egy-egy szakembere mellett az IBM, ELMŰ, Info Kft, Ericson menedzserei tettek fel kérdéseket, majd a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület (HTE) elnöke végül a HUNAGI főtitkára szóltak hozzá. A HUNAGI hozzászóls lényege az volt, hogy a térinformatika egyik legígéretesebben fejlődő ága a helyfüggő szolgáltatások, így nyílvánvaló a kapcsolódás a Magyar Elektromobolitás Szövetség felvázolt elképzeléseihez. Figyelemmel a bemutatott Nissan Leaf-re, és az Ericson egy prognózisára a hamarosan már több tíz milliárd internethez csatlakozó szenzorra, felvetődik a kérdés, hogy a Copenhagen wheels analógiájára (a MIT és Koppenhága Önormányzata közös projektje) hasznos lenne, ha az ilyen korszerű kocsik mint a bemutatott Nissan Leaf, a tervezett kocsi-kocsik közvetlen kommunikáción túl, a meghírdetett környezettudatos politika jegyében a fenntartható fejlődést szolgálva alkalmassá lennének téve környezeti adatok mérésére és adatközlésre akár pld. a közösségi közlekedési vagy környezetvédelmi diszpécser szolgálatok felé ? Bizonyára akár a Jedlik Ányos terv akár az EU H2020 kutatási és innovációs programja felkarolna ilyen magyarországi fejlesztéseket, lehetőséget adva diákoknak, KKV-nak is innovatív megoldások megvalósítására.
A program befejeztével Sziebig Anna ügyvezetővel folytatott beszélgetésben szóba került egy figyelemfelhívó térinformatikai cikk megjelentetése a "board" szaklapban, továbbá  javaslat hangzott el arra nézve, hogy az egyik soronkövetkező IT Business ülés témája legyen a térinformatika.
GreenCar - itBusiness Club
Ugyanabban az időben az MTA székházában egy emelettel feljebb egy fontos történelmi esemény játszódott a visegrádi országok miniszterelnökeinek, valamint José Manuel Barroso európai bizottsági elnök, Johannes Hahn regionális ügyekért felelős uniós biztos részvételével. A budapesti csúcstalálkozóval ér véget Magyarország egy éven át tartó elnöksége az együttműködés élén.  Forrás: http://www.hirek.sk/magyarvilag/20140624161654/V4-Nemzetkozi-konferencia-Budapesten.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése