2021-09-22

Egy 50 évvel ezelőtti publikáció margójára

Ma véletlenül akadtam nyomára egy 50 évvel ezelőtt, a Geodézia és Kartográfia szaklapban publikált szemlecikkemre, illetve egy könyvterjesztő által antikvár példányként kínált,1971. tavaszán dedikált folyóiratszámra. Akkor már a GKE (ma MFTTT) tagja is voltam.

A Saint-Mandéban, Párizs külvárosában, az IGN akkori telephelyén rendezett ISP (ma ISPRS) V. (a fotogrammetria nem topográfiai alkalmazásai) szakbizottság kongresszusközi szimpóziumáról készített beszámolót ma is szívesen elolvasnám, ezért az antik számot már meg is vásároltam. A házigazda Maurice Carbonell fotogramméter nevére máig is emlékszem! Mivel beküldött diplomaterv munkámból készített előadásanyagot befogadták, az útlevelet Homoródi Lajos a BME fotogrammetria professzora bátorítására kértem meg. Jártasságom csak a német beszédnyelvben volt , így az 5 oldalas, 15 perces  fóliavetítéses angol nyelvű előadás szövegét a VIZITERV-ben műszaki fordítóként dolgozó dr. Liska Béla (a 40-es évek elején még iparügyi miniszteri titkár) segítségével és egy Plilips kismagnó felhasználásával hetekig gyakoroltam....

https://www.libri.hu/konyv/Geodezia-es-kartografia-1971-23-evfolyam-2-szam-Dedikalt-Remetey-Fulopp-Gabor-altal.html

 

De amiért ez a szám különösen kedves nekem az az, hogy azt nagynéném férjének Dr. Brodszky Dezsőnek, a BME Kalorikus gépek tanszékvezetőjének dedikáltam 50 éve, a tisztelet kifejezése mellett talán azért is, hogy lássa, végül is megbecsültem magam a műegyetemi éveim alatt, (amit persze Rédey profnak, Ladányiné Trudi, Domokosné Marika és Homoródi professzornak köszönhetek, akik felkeltették érdeklődésemet a fotogrammetria  és a szakma nemzetközi kapcsolatai iránt.
A GésK szám feltehetően unokatestvérem, dr.Brodszky Ildikó tavalyi halálával, örökségéből kerülhetett az antikváriumba.


Dr. Brodszky Dezső otthonában ismerkedtem meg a repülés akkori világával, mindenekelőtt az Interavia svájci szaklap mindig friss számain keresztül, de a földrajz iránti érdeklődésemet is nagyban fokozta, ha betekinthettem bélyeggyűjteményébe.

https://docplayer.hu/13586580-A-hoerogepek-professzora-brodszky-dezso-1910-1978.html 


A világ hatalmasat fejlődött azóta, ez ugyanúgy igaz szakmánkra is. Ennek objektív tükre lehetne  a hivatali időmben szisztematikusan gyűjtött sok doboznyi folyóirat és dokumentum, melyek ki tudja, hova kerültek, milyen állapotban vannak...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése