"Participate in the giCASES survey on collaboration in GIS&T education!
The European giCASES project is investigating how higher education institutions are working together with private companies and public administrations in the design and delivery of GIS&T education in Europe. Therefore, giCASES would like to invite individuals and organizations from the higher education sector but also from the public and private sector to participate in a survey on collaboration between higher education institutions and other stakeholders in the design and delivery of GIS&T education.
This short survey is a unique opportunity for teachers, program coordinators but also GI professionals in the private or public sector to share their experiences with and views on collaboration in GIS&T education. In addition, the survey also aims to collect good practices in collaboration between higher education institutions and other stakeholders in the design and delivery of GIS&T education.
giCASES is a Knowledge Alliance project under the Erasmus+ programme of the European Commission. The project aims to enable and strengthen innovation in GIS&T education and practice, and facilitate the collaborative creation, management and sharing of knowledge between different stakeholders. The giCASES project will develop and test new, innovative and multidisciplinary approaches to teaching, learning and knowledge management in the area of GIS&T.
The survey is the first step in the project, and will help the project partners to better understand current ways of collaboration in GIS&T education and the needs and expectations of different stakeholders regarding this collaboration. Should you have any comments or questions regarding this survey, please feel free to contact thesurvey organizers.
Thank you in advance for your participation! We appreciate your time and valuable input.
The giCASES consortium.
"
Prof. Dr. Márkus Béla jóvoltából megvan mind a felhívás, mind a kérdőív magyar fordításban is. Az az alábbiakban olvasható.
(Aki a kérdőívet magyar nyelven tölti ki, a word állományt Márkus professzor úr e-mai címére küldje vissza).
"Kérjük, vegyen részt a giCASES felmérésben, járuljon
hozzá a térinformatikai képzés fejlődéséhez!
A giCASES az EU
Erasmus+ programjának új projektje. A projekt célja, hogy tegye lehetővé és
erősítse az innovációt a térinformatika oktatásban és a gyakorlatban, valamint
hogy segítse az együttműködést, az
ismeretanyag megosztását az érintettek között. A giCASES projekt az oktatás,
tanulás, valamint tudás menedzsment innovatív és multidiszciplináris
megközelítését fejleszti és teszteli a szakterületen.
Az EU giCASES
projekt célul tűzte ki, hogy felméri, milyen mértékben működnek együtt a térinformatika
oktatás tervezésében és kivitelezésében a különböző oktatási intézmények, a
magánvállalkozások, és a közösségi adminisztrációs szervek. Ennek okán kérjük a
felsőoktatási szervezetekben, valamint a köz- és magánszférában érintetteket,
hogy vegyenek részt az oktatási, továbbképzési együttműködés helyzetének
vizsgálatával foglalkozó felmérésben.
E rövid felmérés
kiváló alkalom az egyetemeken illetve a magán-, és közszférában kollégák
számára, hogy megosszák tapasztalataikat, és nézeteiket a térinformatika
oktatási együttműködésről. Mindemellett a felmérés célja az is, hogy példákat
gyűjtsön az oktatási intézmények és az ipari érintettek közötti együttműködésről.
A felmérés a
projekt első lépése. A kérdőívet itt érheti el.
Amennyiben
észrevétele, esetleg kérdése van a felméréssel kapcsolatban, kérjük lépjen
kapcsolatba a felmérés szervezőivel.
Előre is köszönjük
a részvételt! Nagyra értékeljük, hogy időt és gondot fordít ránk.
A giCASES
konzorcium.
"
A Kérdőív:
"Kérjük, vegyen részt a giCASES felmérésben, járuljon
hozzá a térinformatikai képzés fejlődéséhez!
A giCASES az EU
Erasmus+ programjának új projektje. A projekt célja, hogy tegye lehetővé és
erősítse az innovációt a térinformatikai (GI Science and Technology –
GIS&T) oktatásban és a gyakorlatban, valamint hogy segítse az
együttműködést, az ismeretanyag megosztását az érintettek között. A giCASES
projekt az oktatás, tanulás, valamint tudás menedzsment innovatív és
multidiszciplináris megközelítését fejleszti és teszteli a szakterületen.
Az EU giCASES
projekt célul tűzte ki, hogy felméri, milyen mértékben működnek együtt a
térinformatika oktatás tervezésében és kivitelezésében a különböző oktatási
intézmények, a magánvállalkozások, és a közösségi adminisztrációs szervek.
Ennek okán kérjük a felsőoktatási szervezetekben, valamint a köz- és
magánszférában érintetteket, hogy vegyenek részt az oktatási, továbbképzési
együttműködés helyzetének vizsgálatával foglalkozó felmérésben.
E rövid felmérés
kiváló alkalom az egyetemeken illetve a magán-, és közszférában kollégák
számára, hogy megosszák tapasztalataikat, és nézeteiket a térinformatika
oktatási együttműködésről. Mindemellett a felmérés célja az is, hogy példákat
gyűjtsön az oktatási intézmények és az ipari érintettek közötti
együttműködésről.
A felmérés a
projekt első lépése. Az eredeti kérdőívet itt angol
nyelven érheti el.
Amennyiben
észrevétele, esetleg kérdése van a felméréssel kapcsolatban, kérjük lépjen
kapcsolatba a felmérés nemzetközi
vagy hazai szervezőivel.
Előre is köszönjük
a részvételt! Nagyra értékeljük, hogy időt és gondot fordít ránk.
A giCASES
konzorcium.
1.1.Milyen típusú szervezetnek dolgozik? (válaszát kérjük, aláhúzással jelölje)
·
Egyetem
·
Egyéb felsőoktatási intézmény
·
Magán cég
·
Állami szervezet
·
Egyéb:………………………….
1.2. Mely
országban található a szervezet?
1.3.
Milyen pozíciót tölt be a szervezetnél?
1.4. Az
oktatási programok, melyekben rész vesz, milyen mértékben foglalkoznak térinformatikával
és térérzékelési technológiával? (válaszát kérjük,
aláhúzással jelölje)
·
Nagyon alacsony: térinformatika és
térérzékelési technológia nagyon alacsony szinten érintett
·
Alacsony: térinformatika és
térérzékelési technológia alacsony szinten érintett
·
Közepes: térinformatika és
térérzékelési technológia közepes szinten érintett
·
Magas: térinformatika és
térérzékelési technológia magas szinten érintett
·
Nagyon magas: térinformatika és
térérzékelési technológia nagyon magas szinten érintett
1.5.
Kérjük, röviden jellemezze az oktatási programokat és képzéseket, melyet ön és
cége nyújt a GIS&T területen. Kérjük, jelezze, hogy izolált képzésről (pl.:
bevezetés a térinformatikába) van szó vagy térinformatikai programról (pl.:
BSc). Kérjük, a program szintjét is határozza meg (BSc, MSc, PhD képzés).
2.1
Magán-, és közintézmények milyen mértékben kerülnek bevonásra az ön intézménye
által a GIS&T területen végzett fejlesztésbe és oktatási programok
felülvizsgálatába? (válaszát kérjük, x-szel jelölje)
Nincs bevonás
|
Egyszeri bevonás (ad hoc)
|
Hosszú távú bevonás
(strukturális)
|
|
Oktatási programok anyagainak meghatározása
|
|||
Oktatási programok struktúrájának meghatározása
|
|||
Oktatási programok tartalmának meghatározása
|
|||
Létező oktatási programok értékelése
Oktatási-, és tananyag fejlesztés
|
|||
Magán-, és közintézmények által szolgáltatott
oktatási-, és tananyag újrahasznosítás
|
2.2 Magán-,
és közintézmények milyen mértékben kerülnek bevonásra az ön intézménye által a
GIS&T területen végzett oktatási és tanulási folyamatokba? (válaszát kérjük, x-szel jelölje)
Nincs bevonás
|
Egyszeri bevonás (ad hoc)
|
Hosszú távú bevonás
(strukturális)
|
|
Oktatási tevékenység (pl.: vendég előadás)
|
|||
Szakmai gyakorlat magán-, és közintézményeknél oktatási
program keretein belül
|
|||
Adat bekérés magán-, és közintézményektől diplomamunka
vagy kutatómunka ügyében
|
|||
Kirándulások, látogatások magán-, és közintézményekben
|
|||
Magán-, és közintézmények szolgáltatta eredmények
felhasználása
|
|||
Magán-, és közintézmények szolgáltatta valós
helyzetgyakorlatok megoldása
|
|||
Magán-, és közintézmények részvétele tanulók
értékelésében
|
|||
Magán-, és közintézmények képviselőinek bevonása mentor
feladatokba és oktatásba.
|
2.2.
Kérjük, jellemezze az együttműködés különböző formáit a magán-, köz-, és egyéb
intézmények oktatással kapcsolatos tevékenységekbe való bevonása terén az önök
intézménye által.
3.1.
Hogyan jellemezné a jelen helyzetet az oktatás valamint a magán-, és
közintézmények igényei között a GIS&T területen?
(válaszát kérjük, aláhúzással jelölje)
·
Nagyon gyenge
·
Gyenge
·
Elfogadható
·
Erős
·
Nagyon erős
3.2. Az
önök által nyújtott oktatási programokban és képzésekben a hallgatók milyen
szintű a GIS&T területen igényelt kompetenciákra és képességekre tesznek
szert? (válaszát kérjük, 1-5 között értékelje,
valamint x-szel jelölje)
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
Térbeli adat elemzési kompetenciák
|
|||||
Térbeli adat modellezési kompetenciák
|
|||||
Adatgyűjtési kompetenciák
|
|||||
Programozás és alkalmazásfejlesztési kompetenciák
|
|||||
Térképészet és megjelenítési kompetenciák
|
|||||
Jogi, gazdasági, szervezési döntéshozás a térinformatikában
|
|||||
Térinformatika alkalmazási kompetenciák (területi tervezés,
környezetvédelem)
|
|||||
Csapatmunka kompetenciák
|
|||||
Tudományos kompetenciák
|
|||||
Munkahelyi kompetenciák (kreatív gondolkodás, probléma megoldás)
|
3.3
Hogyan értékeli az oktatási együttműködést a felsőoktatási intézmények,
valamint a magán-, és közintézmények között, annak érdekében, hogy az érdekek
találkozzanak a munkaerőpiac igényei valamint a GIS&T oktatás terén? (Kérjük, 1-10-ig pontozza)
3.4
Hogyan értékeli az oktatási együttműködést a felsőoktatási intézmények,
valamint a magán-, és közintézmények között a különböző érintettek szemszögéből? (válaszát kérjük, x-szel jelölje)
Nagyon alacsony
|
Alacsony
|
Közepes
|
Magas
|
Nagyon magas
|
|
Felsőoktatási intézet
|
|||||
Oktató
|
|||||
Cég, Közintézmény, egyéb intézmény
|
|||||
Hallgató
|
3.5 Kérjük,
röviden fejtse ki véleményét az oktatási együttműködésről a felsőoktatási
intézmények, valamint a magán-, és közintézmények között a GIS&T területen.
4.1.
Milyen típusú oktatási együttműködést tart a leghatékonyabbnak a felsőoktatási
intézmények valamint a magán-, és közintézmények között? (válaszát kérjük, aláhúzással jelölje, maximum 5 válasz).
·
Magán-, és közintézmények bevonása
az oktatási kimenetek meghatározásába
·
Magán-, és közintézmények
részvétele a hallgatók értékelésében
·
Magán-, és közintézmények bevonás
az oktatói programok struktúrájának meghatározásába
·
Látogatások szervezése magán-, és
közintézményekbe
·
Magán-, és közintézmények
részvétele oktatási feladatokban
·
Magán-, és közintézmények bevonása
oktatási programok tartalmának meghatározásába
·
Hallgatók oktatása magán-, és
közintézmények által nyújtott valós tanpéldákon keresztül
·
Gyakorlatok szervezése magán-, és
közintézményeknél
·
Magán-, és közintézmények bevonása
létező oktatási programok értékelésébe
·
Magán-, és közintézmények
tanácsai/ ajánlásai diploma-, és kutató munkák terén
·
Magán-, és közintézmények bevonása
oktatási tananyagfejlesztésbe
·
Magán-, és közintézmények oktatási
anyagainak újrahasznosítása
·
Magán-, és közintézmények
nyújtotta szellemi vagyon felhasználása
·
Hallgatok mentorálasa magán-, és
közintézmények képviselői által
4.2 Milyen
lépést esetleg kezdeményezést javasol a felsőoktatási intézmények, valamint a
magán-, és közintézmények közötti együttműködés elősegítésére a GIS&T
területen?
5.1
Feltételezzük, hogy hozzáférése van közös munkafelületekhez munkája, oktatási
tevékenysége során. A következők közül mely elemeket tartja igazán hasznosnak? (válaszát kérjük, aláhúzással jelölje)
·
Oktatási és tananyag elérés
·
Érintettekkel közösen szerkesztett
oktatási-, és tananyag
·
Teljes előadások, Webinar-ok
elérése
·
Létező eszközök, technológiák,
alkalmazások elérése
·
Eszközök, szolgáltatások,
alkalmazások szerkesztése közösen az érintettekkel
·
Adatok, szolgáltatások elérése
·
Érintettekkel való együttműködés
5.2
Véleménye szerint mire van szükség ahhoz, hogy egy hasonló felület sikeres
legyen?
6.1 Az
alábbiak közül mely szellemi vagyont (ismeret átadó eszközöket) használja és
kezeli az ön cége? (válaszát kérjük, aláhúzással
jelölje)
·
Könyvtár, nyomtatott anyagok
·
Digitális formátumú anyagok
·
Online Wiki (bárki által szerkeszthető oldalak)
·
Portálok (pl. Sharepoint)
·
Multimédiás eszközök
·
Learning Management System (pl.
Moodle, Blackboard, Liferay)
6.2
Létezik-e az önök intézményében ismeret gazdálkodási terv, mely meghatározza az
igények és az új ismeretek megalkotásának lépéseit? (válaszát
kérjük, aláhúzással jelölje)
Igen Nem Nem
tudom
7.1
Amennyiben kérdése, észrevétele van a felméréssel, esetleg a giCASES projekttel
kapcsolatban, kérjük, írja le ide:
7.2
Amennyibe szeretné a későbbiekben megismerni e felmérés eredményeit valamint a
giCASES tevékenységét nyomon követni, kérjük, adja meg e-mail címét.
Értékelését fontosnak tartjuk, és köszönjük!"
Források: euroSDR és Prof.Dr.Márkus Béla
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése